peterbouwhuis.reismee.nl

Week 4

Hey allemaal,

Het werd weer eens hoog tijd voor mij om een berichtje achter te laten. Onderhand zit ik al bijna een maand op het eiland en zijn er plannen om eens wat dingen te gaan doen. Als we vrijdag klaar zijn met het werk is het gebruikelijk nog even een biertje te drinken en lekker informeel buiten zitten met alle collega's. Zo was dat ook vorige week vrijdag, maar er kwam iemand bij van de heineken regatta. Dat was een nederlander die de organisatie van dit festival regelt. Het is het grootste feest op Sint Maarten ( groter dan carnaval ) dus we vroegen ons af wat hij ons te melden had. Al snel kwam naar voren dat hij vrijwilligers zocht en door contact met onze baas was hij uiteindelijk bij ons terecht gekomen. Zijn voorstel was dat wij iig zondag werkten en daarnaast konden ook andere dagen vanaf woensdag t/m zondag gewerkt worden. Als wij dit zouden doen kregen we een t-shirt waarmee we die hele week gratis overal naar binnen kunnen en gratis kunnen drinken. Een goede deal dus, en aangezien zondag bijna niemand hier wil werken (dat is het grote eindfeest ) krijgen wij hiervoor een groot deel van het geld. De kosten moeten er ten eerste uit, alles wat daarbovenop komt krijgen diegene die zondag werken. We hebben het uitgerekend en dit kan wel oplopen tot een paar honderd dollar! Ik ga woensdag en zondag meehelpen en ik kan altijd (als ik tijd en zin heb) langskomen om wat werk op te pakken. Erg spannend met al die dronken mensen, hopelijk gaat alles goed!!

Tongue out

Ook ga ik dit weekend mijn duik PADI proberen te halen. In ons huis woont een jongen die bijna 'dive-master' is (instructeur) en dus heeft hij goede connecties. Voor slechts 275$ krijgen wij alles aangeboden! Hiervoor moet ik een theorie boek leren en wat duik sessies afronden waarin je allerlei tests krijgt. Hopelijk ga ik het halen, want ik heb vaak last van mijn oren nadat ik in de zee heb gezwommen. Zou mooi balen zijn als ik niet verder dan 2 meter kom, want dan kan ik net zo goed de snorkel en duikbril in de hand nemen. Het plan is toch echt met een paar man tussen de haaien te zwemmen (daar hebben we de handen voor op elkaar gelegd)! Morgen begint deze 'cursus', dus vanavond lekker rustig aan even een biertje drinken.

Afgelopen weekend hebben we met ons huis een house-warming gegeven zodat we alle stagiaires op het eiland een beetje beter leerden kennen en connecties opdeden. Hiervoor hebben we veel dingen moeten regelen, maar uiteindelijk was het een geslaagd feestje. Er waren ongeveer 40-50 man, we hadden het iets drukker verwacht, maar doordat niemand natuurlijk heel erg bekend is op het eiland nog speelde voorzichtigheid een grote rol. Hiervan zijn aardig wat foto's gemaakt, maar niet door onze camera! Onderhand hebben we een server online gezet waar iedereen uit onze omgeving foto's op kan zetten (op afstand) waardoor ik waarschijnlijk de foto's wel op internet kan plaatsen. Voorlopig blijft het bij de foto's die we nu hebben gezet op jorritpeterlayos.mijnalbums.nl!

Gisteren hebben we op het strand gezeten met een aantal mensen! De brandweer ingelicht dat we een vuurtje gingen maken, dat is hier gewoon toegestaan als je het even meldt, en vervolgens naar het strand met koelboxen, fakkels, boxen en natuurlijk zwembroeken voor zwemmen in het maanlicht! Het was echt heel gezellig uiteindelijk, lekker warm blijft het hier natuurlijk (30 graden 's avonds) dus echt een Caribisch gevoel. Met diegene die hier nog langskomen ga ik zeker ook nog een gezellige avond met fakkels, een kampvuur en wat te drinken tegemoet

Wink

Op het werk ben ik nu bezig met de bedrijfsprocessen in kaart te brengen en deze vervolgens onder te brengen in een factuur die er goed uitziet en naar de klanten gestuurd kan worden. Layos verwerkt deze gegevens in excel, zodat ze hier makkelijk de uren in kunnen vullen per activiteit en dan tot een uitgewerkt bestand zullen komen! Vandaag ga ik deze inleveren en ik hoop dat het in orde is zodat we vervolgens over kunnen gaan tot klanttevredenheids gesprekken. Hiervoor moeten we dan een interview opstellen en langsgaan bij de oudere klanten en daarna foto's maken van het afgeronde project om op de site te zetten! Dit lijkt me wel leuker werk, want ik zit nu echt van 4-7 op kantoor. Om dit toch enigzins vol te houden ben ik mijn hobby's gaan uitbreiden. Schaken, dammen en pokeren zijn toch echt wel lid geworden van de dagelijkse bezigheden. Het gaat zelfs de goede kant op met pokeren, een bestefinanciëlemeevaller gehad!!

Als we uiteindeiljk klaar zijn met deze gesprekken, zullen we nieuwe marketing middelen opstellen (maar dit is nog ver weg). Het valt waarschijnlijk al wel op dat ik vooral met 'we' praat als het over werk gaat, maar dit komt doordat Layos en ik full-time samenwerken. Iedereen werkt hier in groepen van 2, zodat de kennis gedeeld kan worden en 2 weten meer dan één. Het is altijd wel gezellig, want we zitten met 6 man op kantoor en de kantoorhumor wordt steeds beter. Dat sluipt er een beetje bij in, maar je moet wat als je de hele week eigenlijk binnen zit! Vaak is het plan om nog even te gaan zwemmen in de pauze of na het werk, maar hiervan komt er vaak weinig doordat er net te weinig tijd is om echt uitgebreid te zwemmen. Meestal wordt het dan haasten, en dat is iets wat je hier niet moet doen!

Onderhand heb ik ook de eerste leguaan gespot! Dit kan je al wel zien op de foto's die op de site staan. Echt koning beesten zijn het! Laatst zaten we op ons balkon en toen zag ik opeens iets groens bewegen in onze 'palmboom', van iets dichterbij bleek het een geweldige leguaan! Kan je wel zien op de nieuwe foto's. Erg vet dat die beesten hier veel in het wild rondlopen.

Afgelopen zondag zijn Jorrit en ik trouwens wezen snorkelen, maar helaas hadden we het verkeerde strand hiervoor gepakt. We lagen dicht bij het vliegveld en we vonden het wel even een goed plan om even sportief te doen. Dus duikbril op en gaan! Uiteindelijk na ongeveer 200 meter gezwommen te hebben uit de kust vonden we het wel welletjes geweest, want het was zand, zand en nog een zand. Geen vis was van plan zichzelf te laten zien aan ons! Helaas, hopelijk gaat dit beter als we straks onze PADI hebben.

Ik ben vast nog wel iets vergeten van mijn avonturen hier, maar die verhalen komen allemaal vanzelf naar boven!

Liefs mij

Reacties

Reacties

Ziggers

Ha Peter,

zo te horen heb je het wel naar je zin daar! Nog veel plezier!

mzzls Joost

Roy

Peter,

Klinkt allemaal goed inderdaad. En over je bijverdiensten met je hobby's was ik al wel op de hoogte;)!
Maar veel plezier daar nog, maar dat gaat wel lukken als ik het zo lees allemaal!

Roy

JKM

Dat duiken klinkt wel supervet joh!! Succes met die lessen haha en veel plezier verder jew
Joooo

Jorrit

Klinkt allemaal goed daar! Volgens mij gaat het wel prima. Succes verder!

Groetjes

Ca

Hee Peet! hoe is het duiken gegaan? Ik hoop dat het is gelukt met je oren want het is echt super leuk!
Heb je duikbril oefeningen al moeten doen? dat je hem af moet doen op 5 meter diepte? die vond ik echt niets;) hier is het duiken super mooi, heb al een zeeschildpad gezien! veel succes! liefs, Ca

Marinda

Peet! Geniet nog maar even van de Ragetta, morgen is het afgelopen. Net het verhaaltje van Ca gelezen, erg leuk! Krijg nu wel heel veel curacao-sint maarten kriebeltjes. Nog even schatje. Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!