peterbouwhuis.reismee.nl

Regatta & duiken

Ciao!

De eerste keren duiken en de Heineken Regatta zitten er op! De tijd vliegt....Vorig weekend ben ik zoals ik al verteld had wezen duiken! Eerst moesten we naar een zwembad rijden om hier verschillende oefeningen te doen op 1 meter diepte zodat we de basis kenden. Dingen als; masker af doen en vervolgens weer op, zuurstof kapje (de regulator) uit en weer op, elkaar helpen in nood etc. etc. werden ons geleerd. Toen onze groep dit eenmaal onder de knie had konden we even lunchen om later op die dag nog een duik in de zee te maken! Dit was erg tof, maar wel irritant dat je dan met zo'n grote groep bent omdat je telkens op moet letten dat je niet tegen elkaar aan zwemt.

Na deze duik waren we klaar en werden we op zondag weer terug verwacht. Zondag's was het wederom vroeg en weer geen tijd om uit te slapen! Het was wel de moeite waard, we gingen dit keer dieper de zee op en doken tot +- 8 meter diepte. Hier heb ik wel vette vissen gezien (grote barracuda) en zeesterren etc. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we 18 meter de diepte in kunnen, maar natuurlijk gaat dit geleidelijk aan. Volgend weekend moeten we voor de laatste duik nog één keer naar de dive-shop toekomen. Dit keer gaan we de 18 meter aantikken! Helaas moeten we ook een boek uit ons hoofd leren (250 pag.). Stelt opzich niet zoveel voor, maar dat is wel het laatste waar je zin in hebt in je vrije tijd.

Na dit weekend moest ik me al beginnen voor te bereiden op de Heineken Regatta. Dit feest begon op woensdag en eindigde op zondag. Zoals ik al verteld had moest ik (officieel) op woensdag en zondag werken, en dus was ik de eerste van het huis die aan de bak moest (samen met René en Layos). Er was ons verteld dat we moesten 'Grinden' dit is bedoeld om het ophijsen van een zeil na te bootsen (de Heineken Regatta is verbonden met zeilraces die elke dag weer plaatsvinden en daarom staat het ook bekend). De bedoeling is z.s.m. met de trappers te duwen zodat je de snelste tijd hebt (zie foto's bij vage uitleg). Uiteindelijk werden onze werkzaamheden toch wel iets anders, we moesten een grote rode zee-container even wit verven zodat de Heineken vlag er beter uit zou komen. Dit was nog een beste klus en na 2/2.5 uur waren we hiermee klaar. Vervolgens moesten we een bak vullen met 139 bier. Deze werd in het midden van de tent neergezet en mensen konden voor $5 dollar een gok doen hoeveel bier er in deze ton lag. Diegene die het dichtst bij kwam won deze bak. Aangezien wij wisten hoeveel hierin lag en er iemand op de Regatta was die ook onze strandfeesten bezocht vertelden wij hem hoeveel er in lag (onopvallend) zodat hij uiteindelijk het dichtste bij kwam! Ons komende strandfeest is dus gesponsord nu. Het was onderhand ook al 10 uur en na nog wat biertjes gedronken te hebben met alle vrijwilligers zijn we richting huis gegaan.

De volgende dag was het de beurt aan anderen om te helpen bij de Regatta. Iedereen uit ons huis ging deze dag ook gewoon mee om nog wat van het feest zelf mee te pakken. Dit was wel nice, want iedereen pakte eigenlijk wel wat van de werkzaamheden op waardoor deze altijd snel klaar waren en we allemaal nog konden genieten van het feest. Ik vond het niet erg om veel te helpen, vond het zelfs wel leuk om mee te helpen met allerlei kleine dingen. Dit heb ik dan ook elke dag gedaan t/m zondag. Zondag was het eindfeest van de Regatta, en er was dikke chaos voorspeld. Wij moesten de parkeerplaats helemaal regelen (betaling+lay-out) samen met 2 local security's. Waren toffe gasten waarmee we mooi konden ouwehoeren! Na 4 uur te hebben gestaan (en aardig wat dronken mensen te hebben weggestuurd) wisselden ons groepje bij de parkeerplaats met de mensen die stonden bij de haven. Zij moesten bandjes verkopen (voor 4$) zodat de mensen die aan het andere kant van het eiland wonen met de boot heen en weer konden. Hier was het echt uitgestorven. Het regende ook de hele dag door een beetje waardoor de stemming niet héél super was. De chaos viel ook allemaal mee door het weer. Uiteindelijk nog even bij de main stage gestaan om wat mee te pakken van de reggae muziek en daarna de Regatta afgesloten bij deofficiëleafterparty in de Bliss.

Op weg naar huis hingen er natuurlijk overal promotie artikelen van Heineken, waaronder een groot spandoek (7 meter). Deze konden we niet laten hangen en vandaar dat deze nu in onze woonkamer hangt (zie foto).

Op het moment zit ik weer rustig op m'n werk, net een lekker bakkie koffie naar binnen gewerkt en klaar om te knallen. Er wordt van me verwacht dat ik ervoor zorg dat de begrotingen die de aannemers sturen makkelijk vergeleken kunnen worden in een bestand van excel en hier uitleg bij geef, zodat de opdrachtgever makkelijk kan kiezen uit (voor hem) de beste aannemer. Op basis van bijv. kosten, kwaliteit, referenties, werkzaamheden etc. worden zij vergeleken en dan is het aan de opdrachtgever aan welke variabelen hij zijn voorkeur geeft. Voor mij is hier ook een stagiaire mee bezig geweest, maar hij heeft er niet echt een top werk van gemaakt, subtiel verwoord. Dus ik zal me eens moeten verdiepen in deze begrotingen en offertes. Hopelijk kan ik er wijs uit worden!

Zie wederom jorritpeterlayos.mijnalbums.nl voor de foto's van de Regatta, het duiken en nog wat bijgevoegde foto's.

Groeten uit het bewolkte, maar warme Sint Maarten

p.s. Gister zijn Jorrit en ik op onze vrije dag even naar de kapper geweest. Voor 30$ zijn we geknipt en ik ben dus echt een flinke bos haren verloren. Het leek wel alsof ik een dood beest op m'n hoofd had als ik uit de zee kwam soms. Ben dus blij dat ik daarvan verlost ben, verder zijn de kappers niet heel anders hier (alleen mannelijke kappers).

Reacties

Reacties

Lot

Hee peet!
Yes, ben de eerste!
Zo te horen een prima weekje gehad?
Sterkte nu weer op het werk!
Spreek je snel peet!

Kusje!

Jurrie

Heee Peter,

Haha mooi verhaal man! Vooral mooi dat jullie jezelf met 139 hebben weten te sponsoren. Had ik echt nooit van jullie verwacht.

Zo te zien vermaak jij je ook prima op de Antillen. Het kan ook niet anders dat ik het hier ook erg prima voor elkaar heb (lees elke dag bier, mooi weer, veel feesten en gezelligheid). Duiken wil ik ook nog graag gaan doen als de financien meezitten. Heb gister namelijk een ticket geboekt naar Miami voor 5 dagen, tijdens Sping Break...te nice!!

Ayo from Curacao!

Elly

Wat kun jij toch je belevenissen mooi verwoorden. Tis en blijft genieten hier van je verhalen!
Prachtig dat je het zo fijn hebt en zo'n leuke groep hebt.
En ja, duiken, je moet het gedaan hebben....in de Caribean! Blijf genieten van al het moois!

Hedwig

Hé levensgenieter,
Alles goed overleefd? Het was vast een zware week met mooie ervaringen. Gaaf.
Ik spreek je snel.
Vlek mam

Joost

Ha Peter,

echt super allemaal daar zo te horen!

geniet er nog maar van!

mzzls Ziggers

Opa en Oma .

Hoi Peter .
Wat een mooi verslag weeren prachtige foto's .
Zo te zien hebben jullie het best naar de zin daar en
het bier smaakt ook nog
Geniet nog maar, het is zo voorbij .
Groetjes van ons en veel liefs .

Marin

He Mop, vond dat hier ook wel weer even een berichtje mocht komen te staan.
Hier alles goed, standaard zondag achter de rug gehad. Lekker lui dus!
Jij morgen weer aan het werk, succes en tot snel!Kus van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!