peterbouwhuis.reismee.nl

Waar te beginnen?

Ciao,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een verhaal heb achtergelaten dus het is weer eens de hoogste tijd. Er zijn veel dingen gebeurd in de tijd nadat ik mijn laatste verhaal heb getypt.

Vlak nadat ik mijn vorige verhaal heb getypt is het mij (en de rest) gelukt om die felbegeerde PADI in de wacht te slepen. Op zaterdag moesten we (gelukkig) voor de laatste keer vroeg uit de veren om de laatste twee duiken te maken. Na deze twee duiken succesvol te hebben afgerond waren we klaar voor de toets. De stof die deze toets omvatte was een theorie boek van 250 pagina's waarin allerlei dingen met betrekking tot het duiken stond. Dit boek had niemand echter goed bestudeerd waardoor eigenlijk niemand wist waar hij/zij aan toe was. In mijn geval lag dat iets anders, aangezien Jorrit mij 20$ had aangeboden als ik voor hem de toets zou halen. Deze toets mag je namelijk met z'ntweeën maken. Dus op vrijdagavond even rustig door het boekdoorgebladerdom even een idee te krijgen van de stof. Zaterdag was het moment van de waarheid, maar met 8 van de 50 fout waren we binnen!!!

Helaas was de vrolijke stemming van iedereen die zijn PADI had gehaald van korte duur. Op zondag 14 maart hadden we een chill dag ingeplanned bij karakter (een strandje met eettent), om de energie weer eens flink bij te vullen. Tegen half 4 liepen Bastiaan, Alex, Jorrit en ik richting de zee om eens even een verfrissende duik te nemen in de zee. Op een gegeven moment lag Alexbewegingloos in het water tot onze grote schrik. In eerste instantie dachten we dat hij gewoon even lag te relaxen, maar toen hij wel erg lang met zn gezicht onderwater bleef wekte dat argwaan bij ons. Toen we hem riepen kwam er geen reactie, waardoor we hem zo snel mogelijk het water uit hebben getrokken. Eenmaal op de kant bleek hij nog bij bewustzijn en (enigzins) aanspreekbaar. Hij was met z'n hoofd op de grond gedoken! De ambulance was al gebeld door Job die alles van de kant had gevolgd. Het duurde gelukkig niet lang voordat zij kwamen, maar wat een ongeorganiseerd zooitje was dat. Het was zelfs zo erg dat ik met hun spullen moest lopen over het strand omdat zij het 'te zwaar' vonden om mee te dragen. Ook was de ambulance op een rare plek neergezet naast een boom, waardoor het ook nog lastig werd om de brancard naar binnen te dragen. Om veel informatie en uitleg te voorkomen neem ik even een sprong in de tijd.

Op de foto's die genomen zijn van zijn nek is duidelijk te zien was dat zijn 5e nekwervel verbrijzeld was en zijn 4e beschadigd. Hierdoor moest hij zsm worden geopereerd. Gelukkig kenden mensen van het bedrijf een chirurg die over kon vliegen vanuit Miami. Deze chirurg heeft hem onderhand twee keer geopereerd om de schade te herstellen. Helaas kan Alex niets bewegen tot onder zijn borst omdat de zenuw in zijn nek is beschadigd wat leidt tot verlamming. Op het moment ligt hij in het ziekenhuis waar wij hem regelmatig opzoeken. Vandaag zal hij naar een ander eiland vliegen vanwege slijm in zijn longen. Hier zit een specialist die hopelijk weet hoe dit het best kan worden behandeld. Zodra Alex zijn lichaam in staat is om een lange reis te maken zal hij overvliegen naar Nederland. Wat een teleurstelling, want het was een goede vriend van ons hier. Iedereen hoopt dat hij op den duur weer volledig hersteld en zijn lichaam weer kan gaan gebruiken. Maar op het moment is daar niets over te zeggen en kan hij enkel zijn armen bewegen.

Toch gaat het normale leven gewoon door, en ben ik rustig weer aan het werk gegaan. Natuurlijk was de stemming niet optimaal en iedereen was met zijn gedachten bij Alex. De week ging gelukkig snel voorbij waardoor het weer weekend was. Niemand had zijn hoofd ernaar staan om uit te gaan, dus hebben we een rustig weekend gehad met veel strandjes. Zo zijn we met een boot naar Pinel (een eilandje) gevaren voor 7$ om daar lekker op het strand te chillen. Een erg mooi strandje was het. Om even de boel te verkennen ben ik samen met een paar anderen rond het eiland gelopen. Dit was de moeite waard, zie foto's (onder week 8 op jorritpeterlayos.mijnalbums.nl). Ook ben ik in de tussentijd bij Bay Rouge op het strand geweest en bij Happy bay. Super mooie strandjes met palmbomen, blauwe zee en ouderwetse strandtenten.

Maar het is niet alleen chillen en relaxen, want af en toe vind ik het weer eens hoog tijd om mezelf is flink in het zweet te helpen. Zo ben ik vorige week maandag wezen voetballen tegen een ander (studenten)huis. We hadden afgesproken op een lokaal sportveld. Hier waren ook veel andere mensen aan het hardlopen of ook een balletje aan het trappen. Dit hinderde ons verder niet en we voetbalden een partijtje met als prijs een huisfeest van de verliezer. Natuurlijk had iedereen geen zin om zelf een huisfeest te organiseren, waardoor iedereen erg fanatiek ertegenaan ging. Helaas verloren we en moeten we binnenkort maar eens de organisatie oppakken voor een tweede huisfeest. Dit veranderde de goede stemming echter niet. Uiteindelijk hebben we nog een biertje gedronken met z'n allen in de kantine en zijn we naar huis gegaan. Er zijn nog foto's gemaakt van de grote groep waarmee we aan het voetballen waren, maar deze heb ik nog niet kunnen bemachtigen. Zal ik snel doen en op de foto site zetten!

Naast het voetballen ben ik ook vaak te vinden in de woonkamer met twee gewichten in mn handen of aan het bankdrukken. We hebben namelijk een fitness bank gekocht met ons huis en een grote stang en twee dumbells. Doordat telkens wel iemand aan het sporten is, is het gezellig om aan te sluiten en met keiharde muziek flinke work-outs te doen. Dus ik ben naast al het genieten ook wel degelijk bezig met sportieve dingen.

Hier op het eiland kennen ze (godzijdank) ook pasen!!! Afgelopen week heb ik weekend gehad van donderdag tm maandag. Heerlijk! Lekker uitgeslapen en op het strand gelegen. Twee keer hebben we met de groep na het strand de Barbeque aangestoken. Gezellige muziek op de achtergrond terwijl we met zn allen op het balkon van ons huis zaten, heel relaxed. Ook heb ik op zaterdag een berg beklommen. Iedereen was te lamlendig of had geen zin om dit te doen behalve Jorrit en ik. Dus hebben we maar besloten met z'ntweeën Sint Maarten eens van bovenaf te bekijken. Na een flink stuk omhoog te hebben geklauterd kwamen we uiteindelijk bij de top van de berg. Het uitzicht was uiteindelijk zeker alle moeite waard!! Zie foto's week 9.

Op zondag was er nog een strandfeest op het Franse gedeelte die we ook nog even mee wilde pakken. Het was hier rustig, maar erg gezellig. Eindelijk draaide de DJ in plaats van alleen maar R&B ook eens house. Dus maar eens mooi staan springen met z'n allen!

Helaas zit het er nu allemaal weer op en zit ik weer een aantal dagen op kantoor. Maar goed, dat hoort er allemaal bij. Onderhand arriveren steeds meer familieleden of vrienden van de jongens uit ons huis. Nog maar 3 weken en dan komt Marin ook deze kant op, dan laat ik haar ook even alle mooie stranden zien

Laughing
. Daar kijk ik wel naar uit!

Nou hou ik op met mn verhaal, want het wordt hoog tijd dat ik weer verder ga met mijn werkzaamheden.

Adios!

p.s. Heb ook video's toegevoegd op deze site. Dat was de berg die ik samen met Jorrit beklommen heb.

Jurre

ik begin nu met lezen, weet niet waar ik strand (of begin! HAHAHA)

Jurre

fcking lomp van Alex maar indd jullie leven daar gaat door. Dat 'samen lekker bezweet bankdrukken' is een beetje zorgwekkend maar wat wil je als je met zoveel mannen zit. Toch fijn om te lezen dat je Marinda nog alle hoeken van het strand wil laten zien!
Spreek je snel beertje!

Ca!

maar eerst komt ze nog bij mij!;) nog eventjes he.. goed bezig van die berg, wij hebben hier ook de Christoffelberg beklommen, voelde toch wel weer goed! geniet je ook zo van de strandjes? veel plezier nog!! ps ik had 5 fout;)

Elly

Wat 'n vreselijk bericht over Alex! Wens hem veel beterschap. Goed dat jullie hem regelmatig bezoeken!
Peter, pas goed op jezelf en maak er een fijne, sportieve, werkzame St. Maarten- tijd van!

David23

Yo Kanon!

Wat een heftig verhaal man, van die Alex, maar goed dat jullie er nog op tijd bij waren! Hopen dat t allemaal weer goed komt met hem!
Heb je dr nog wel een paar ingejaagd bij die voetbalwedstrijd dan, of wacht je met scoren tot over een week of 3? :D Trouwens nog congrat met je padi, zal wel heel vet zijn dat duiken daar! Enjoy nog maar effe, want op hambroek en busloo zal wel een stuk minder te zien zijn onder water!
Wij hebben zondag met 8-1 op de klungels gehad van Ruurlo, dus dat was behoorlijk naadje! Morgen nieuwe kans tegen warnsveldse boys!
Kerel, doe ut rustig an en alvast veel plezier met Marin!

Ciao, David

Marin

Wilde je even laten weten dat hier nu heerlijk de zon schijnt!! en ik dus nu ga bakken in de hoop dat het verschil over 2 weken wat minder is met jou naast me;)Lieve kusjes, x

Marin

Tot dinsdag Mop, eindelijk! Ik stap morgen mn vliegtuigje in. Dikste kus voor jou!

Marinda

Twordt nu wel weer s tijd voor een nieuw verhaaltje peet!

Ziggers

Yow Het Kanon!
zo te horen vermaak je je prima daar! Klote van Alex!
Ben benieuwd naar weer een nieuw verhaal!
Nog veel plezier!
mzzls Ziggers